Mevlana ile Kore'ye Gitmek

Geçen sene okulumuzda Erasmus-Mevlana başvuruları için yapılan ingilizce sınavıyla Romanya ve Kore'ye gitmeye hak kazandım. Sadece Kore'ye gitmeyi tercih ederek bu serüven başlamış oldu.

Kore'de değişim öğrencisi olarak öğrenim göreceği okul ve ülke hakkında araştırmalar yaparken bir ay sonra YÖK'ten başvurumun reddedildiği açıklandı. Tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. Sanırım bütçe kısıtlamasına gidildiği için birçok öğrencinin başvurusu reddedilmiş ve o şanslı kişilerden biri ben oldum. Bu hiç beklemediğim bir sonuçtu. Daha sonra okul tekrar başvuru yapabileceğimizi söyledi. Artık pek umutlanamasam da Temmuz ayında dilekçelerimizi gönderdik ve Eylül ayının sonunda açıklandı. Sonunda başvurum kabul edilmişş.. :)

Fakat bu sefer de YÖK'ten cevap gelene kadar okulun Kore'deki üniversiteye yapacağı başvuru süresi geçmişti. Aksilikler asla bitmezken üniversite koordinatörümüzün çabalarıyla da başvuru yapabileceğimizi söylediler.

Şuanda evraklarımızı hazırlıyoruz. Bunları da hallettikten sonra üniversiteden onay alabilirsek son olarak artık kendimi gerçekten inandırabilirim gideceğime...

Pekiii evraklar neler ?

Öncelikle ben Kocaeli Üniversite'sinde okuyorum. Diğer okullarda süreç nasıl işliyor bilmesem de kendi deneyimlerimi sizinle paylaşayım...

Öncelikle okulun bizden beklentisi GPA ve girdiğimiz İngilizce sınavından alacağımız puanın ortalamasıyla kontenjana girebilmek. Bu puanlara göre yapılan sıralamada her bölümün kendi kontenjanına göre gidecek kişiler belirlendi.



Gideceğim üniversite ise Inha University, Incheon'da. Bu aksiliklerden dolayı gidebileceğime hala inanamasam da evraklarımızı gönderdik ve yanıt bekliyoruz. Sizler de başka aksilik çıkmaması için dua edin lütfen. Hazırlık bile yapamıyorum bu belirsizlik yüzünden :)

İnha Üniversitesi; Transkript, dil yeterlilik belgesi, pasaport,fotoğraf, maddi durum yeterliliğini gösteren bir banka dekontu, kişisel bilgilerinizi girdiğiniz bir form,.. gibi bilgiler istedi. Kalacak yer olarak ben yurdu seçtiğim için 2.aşamada bir tüberküloz testi de isteniyor.

Dil yeterliliği için biz okulumuzdaki sınav puanını gösterdik. Bu puana göre bir seçim yapıldığı için. Fakat ben ekstra Topik sonucumu da girdim. 2. sınava giremediğim için ilk seviyede de olsam en azından başlangıç seviyesinde bir Korece bilgim olduğunu eklemiş oldum belgelere.

Uzun yazılarla sizi sıkmak istemiyorum. O yüzden daha sonra devam etmek üzere, hoşçakalın... :)







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TOPIK SEVİYELERİ

TOPIK SINAV BAŞVURUSU

KORE'DE DEĞİŞİM ÖĞRENCİSİ OLMAK İÇİN KORECE GEREKLİ Mİ?