TOPIK SEVİYELERİ


Merhaba arkadaşlar,

Bugün sizlere Korece seviyelerinden ve kurlarından bahsetmek istiyorum. Korece konularını araştırıken level6, level 7 gibi seviyelere göre ayrıldığını gördüm. Fakat bu seviyelerin neyi ifade ettiğini öğrenmekte zorluk yaşadım, biraz araştırmam gerekti. Bu konuyla ilgili bir yazı bulamadığım için öğrendikten sonra ben anlatmak istedim. Bu seviyeler Korece kurlarını belirtiyor. Bazı kurslarda korece seviyelerini 4 temel ve 4 orta olmak üzere 8 seviyede toplamışlar. Fakat Topik'te 6 seviye bulunmakta, bunları da aşağıda tablolarla birlikte sizlerle paylaşacağım. 

Öncelikle TOPIK sınavı TOPIK 1 ve TOPIK 2 olarak yapılıyor. Siz seviyenize göre hangisine girmek istediğinizi seçiyorsunuz veya ikisine de girebilirsiniz.  Beginner seviyesi için Topik 1 , İntermediate ve Advanced seviyeleri için Topik 2'ye giriliyor. Aynı zamanda bunlar da kendi içlerinde gruplara ayrılıyor. 



Sınav oturumlarını ve bölümlerini buradan görebilirsiniz. Ben şimdilik Topik 1 sınavına gireceğim. Toplamda 70 sorudan oluşmakta ve 100 dakika sürüyor. Sınava orada size verilen keçeli kalemlerle giriliyor. Sınava girdiğimde de bu detayları ve deneyimlerimi sizlerle paylaşırım :)

Sınavda aldığınız puanlara göre Topik 1 için 200, Topik 2 için 300 puan üzerinden değerlendirme yapılıyor. Seviyelerin baraj puanlarını aşağıdaki tabloda görebilirsiniz. :)



Topik sınavı 6 seviyeden oluşuyor. İlk baraj Topik 1'de seviye 1 için 80 puan, 140'ı geçerseniz ise 2.seviyeyi geçmiş oluyorsunuz. Benim şuan ki hedefim de Topik 1'de 140 puanını geçebilmek. :)

Topik 2'de ise 4 seviye var. 6. seviyeyi geçebilmek için 300 üzerinden 230 puan yapmanız gerekiyor. 


TOPIK uluslararası geçerliliği olan bir sınav, bu nedenle bir kurs sertifikanız olsa da eğer yurt dışında Korece bilginizi kanıtlamak istiyorsanız Topik sonucuna ihtiyacınız var. Ben şuan sadece Korece bilgimi ölçmek için giriyorum. 

Siz de Topik sınavına girecekseniz umarım bu bilgiler işinize yaramıştır. Hoşçakalın :) 

Yorumlar

  1. Koreceyi nasıl öğrendiniz?

    YanıtlaSil
  2. merhaba ben bu sene topic 1 sınavına gireceğim. 80 puan mı almam lazım yoksa 140 puan mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 70 sorunun ortalamasinin 80 olmasi gerekiyor gecebilmen icin

      Sil
  3. Merhabalar merak ettiğim bir şey var, bu barajları geçmek için her gruptan yani okuma dinleme ve yazma illa bir puan almanız lazım mı? Diyelim okuma ve dinleme yaptık yazı kısmını yapamadık gecemiyor muyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her grup olarak değil toplam puana bakılıyor bildiğim kadarıyla. TOPIK I 'de writing yok zaten. İkinci sınavda var. TOPIK I üzerinden örnek verecek olursam 200 puanlık bir sınav, sen tüm sorular incelendiğinde kaç alıyorsun bu önemli.

      Sil
  4. merhaba topic4 icin en az hangi seviye de olmalıyız. En az kac kelime bilinmeli. Ve topik 4 seviyesini harf sisteminde soylersek ortalama b1 b2 arasina mi denk geliyor

    YanıtlaSil
  5. Seul ulusal üniversitesi için en az kaç net yapılması gerekiyor ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Topik 2 sınavından 300 puandan 120 alman gerekiyor yani topik 3cü seviye istiyorlar

      Sil
  6. Topik sınavına girebilmek için okul ortalamamın kaç olması gerekiyor?🤧

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okul ortalaması önemli değil diye biliyorum

      Sil
  7. Topik 1i bitirdiğimizde a b c olarak kaçıncı seviye oluyoruz? a2 b1 gibi mi? Tokik 2'de 6 üstü yaparsak c2 mi oluyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu ben de çok merak ediyorum admin gör lütfen

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

TOPIK SINAV BAŞVURUSU

KORE'DE DEĞİŞİM ÖĞRENCİSİ OLMAK İÇİN KORECE GEREKLİ Mİ?