TOPIK SINAV BAŞVURUSU

Merhaba arkadaşlar,

Bloğumda TOPIK süreci ve Korece hakkında bildiklerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Daha önce Topik sınavına hiç girmedim, bu sene 20 Nisan 2019'da ilk kez gireceğim. Başlangıç olarak sadece TOPIK 1 sınavına başvurdum. Bugünkü yazımda sizlere başvuru sürecinin tüm detaylarından bahsedeceğim. 

Ben sınava İstanbul'da giriyorum ama bildiğim kadarıyla Ankara ve Kayseri'de de Kore Dili ve Edebiyatı bölümleri olduğundan girilebiliyor. İstanbul'da sınava girebilmek için Kore Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu'na başvuru yapılıyor. Ankara ve Kayseri için Kore Kültür Merkezi'ne başvuru yapılıyor.

Ben İstanbul'da gireceğim için konsolosluğa yapılan başvuru şeklini anlatacağım. Konsolosluk linkini burada paylaşıyorum. Buradan da duyuruları takip edip, bilgi sahibi olabilirsiniz.

http://overseas.mofa.go.kr/tr-istanbul-tr/index.do
+90 212 368 8368 numarasından da konsolosluğa sorularını iletebilirsiniz.

2019 yılında yapılacak olan 63.Korece Yeterlilik Sınavı(TOPIK)nın başvuru süresi bitti ama daha sonraki sınav duyurularını da yine bu siteden inceleyebilirsiniz.
Başvuru duyuruları yapıldıktan sonra gerekli evrakları kargoyla gönderebilir veya konsolosluğa giderek teslim edebilirsiniz.


Eğer kargoyla gönderecekseniz başvuru ücretini yatırdığınıza dair dekontu ve 2 adet fotoğrafınızı yapıştırdığınız başvuru formunu göndermeniz gerekiyor. Konsolosluğa gidecekseniz ise yanınıza kimlik, 2 adet fotoğraf ve başvuru ücretini almanız gerekiyor. Formu orada doldurabiliyorsunuz. Ben formu kendim çıkarmış ve fotoğraflarımı yapıştırıp gitmiştim. Gittiğimde masada formlar vardı ve oradaki formlarla da doldurabiliyordunuz. Gitmeden önce konsolosluğu arayıp dekontu mu getirmem gerektiğini yoksa ücreti orada ödeyip ödeyemeyeceğimi sormuştum. Orada ödeyebileceğimi öğrenip gittim.                              

Başvuru formunu doldururken yukarıda gördüğünüz gibi isminizi İngilizce karakterle istiyor. Başvuran diğer arkadaşlarımın Türkçe karakterli isimleri de kabul olmuş. Ben konsolosluğa gittiğimde İngilizce harfleri kullanarak yanı Ozlem Genc şeklinde yazdım ve görevliye sorduğumda doğru olduğunu söyledi. İsmi nasıl yazacağımızı da mı söylüyorsun diyebilirsiniz. :) Ama bunu belirtmemin sebebi isminiz uyuşmazsa sınava giremeyebileceğinizin duyurularda belirtilmiş olması. Bu sebeple ismimizi nasıl yazacağımızı bile arkadaşlarla tartışmıştık, o yüzden sizinle bu detayı da paylaşma gereği duydum. :)

Sınav ücretini yatırırken ise ben konsolosluğa verdiğim için ek ücret ödemedim. Topik 1 ücreti 95 TL, Topik 2 ücreti ise 115 TL idi.
Sınav ücretini bankaya yatırırken açıklama kısmına isminizi ve sınav bilginizi yazmayı unutmayın. Atm 'den yazılamadağı için başvurunuz kabul edilmiyor. O yüzden internet bankacılığını kullanmanız veya şubeden yatırmanız gerekiyor. Arkadaşlarım anlaşmalı olan Garanti bankasına gittiklerinde 45 Tl gibi bir işlem ücreti istenmiş diye duydum ama internet bankacılığında 4.5 Tl gibi bir işlem ücreti alınıyor. 

Bir diğer konu da sınav giriş belgesi, eğer evraklarınızı kargoyla gönderdiyseniz sınav giriş belgenizi size karşı ödemeli olarak sınavdan kısa bir süre önce gönderiyorlar. Konsolosluğa başvuru yaparsanız ise orada size sınav giriş belgenizi teslim ediyorlar. Başvuru formunda imzanızın altında bulunan fotoğraflı kısım sınav giriş belgeniz oluyor. Size orada imzalayıp teslim ediyorlar. Sınav yerini ise Facebook sayfalarından sınavdan bir hafta önce duyuracaklarını söylediler.

Genel olarak başvuru süreci bu şekilde işliyor. Eksik olan veya merak ettiğiniz başka şeyler varsa sorabilirsiniz. Daha önceden sınava girmiş arkadaşlar da bilgilerini paylaşabilirse çok mutlu olurum. Ben de adım adım tüm süreci sizinle paylaşmak istiyorum. Şimdilik hoşçakalın :)



Yorumlar

  1. Bir sonraki sınav başvuruları ne zaman biliyor musunuz ?

    YanıtlaSil
  2. Bir sonraki sına için duyurular henüz yayınlanmadı, ara ara konsolosluk sitesini kontrol ederek duyuruları takip edebilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Sınav için gerekli şartlarda bir yaş aralığı belirtilmemiş. Ana dilinizin Korece olmaması yeterli :)

      Sil
  4. İsim kısmında sadece ingilizce olan bölümü doldursak oluyor mu acaba yoksa ikisini de doldurmamız mı gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korece kısmını da doldurmamız gerekiyor ama eğer konsolosluğa teslim edecekseniz oradaki görevli yazmıştı benim ismimi :)

      Sil
  5. Ben ilk defa gireceğim fakat, aşamalar hakkında tedirgin oluyorum, bir hata olsun istemiyorum, özellikle uyarmak istediğin bir konu var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zor ve karmaşık görünüyor evet ama yardımcı oluyorlar herhangi bir hata durumunda o yüzden içiniz rahat olsun :)

      Sil
  6. Merhaba,sınava bu sene gireceğim ve ben parayı atmden yatırdım. Yatırdığım zaman açıklama kısmı vardı ve adımı yazdım. Başvurum kabul olmaz mı? Cevap verirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben konsolosluğa direkt ödeme yaptığım için kesin bilgim yok fakat kabul olur diye tahmin ediyorum. Konsolosluğu arayarak teyit edebilirsin istersen

      Sil
  7. Merhaba, başvuru formunda ismini hangul olarak nasıl yazdın? İsmimi yazarken net bir şekilde budur diyemiyorum. Herhangi bir sıkıntı çıkmaması için ne önerirsin?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

TOPIK SEVİYELERİ

KORE'DE DEĞİŞİM ÖĞRENCİSİ OLMAK İÇİN KORECE GEREKLİ Mİ?