KORE VİZESİ İÇİN NASIL RANDEVU ALINIR ?

Değişim Öğrencisi Olarak Kore Vize Talebinde Bulunmak 

Merhaba arkadaşlar, 

Bugünkü yazımda şu anda içinde bulunduğum vize başvuru sürecini anlatmak istiyorum. Süreçleri daha sonradan anlattığımızda unuttuğumuz çok detay oluyor. O yüzden süreci yaşarken buraya da aktarmak istedim. Bu şekilde bir yazı şuan çok ihtiyacımı görürdü. Ama belki beni okuyan birinin işine yarar yazdıklarım. Aralık 2019 dönemi için şartlardan bahsedeceğim. Daha sonradan belki koşullar değişmiş olabilir.

Kore Konsolosluğu Türkiye'de İstanbul ve Ankara'da bulunmakta. Ben İstanbul'daki Kore Konsolosluğundan randevu aldım.

Vize başvurusunda bulunmak için randevu almak gerekiyor. Randevuyu mail göndererek alıyoruz.


  • İstanbul için mail adresi :istanbul@mofa.go.kr

İletişim:
Kore Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu Adres : Askerocağı Cad. Süzer Plaza, No:6, Kat:4, Elmadağ/Şişli, İstanbul, 34367
Tel : +90 212 368 83 68 | Faks : +90 212 320 74 13
Çalışma Saatleri : Pazartesi – Cuma 09:00~12:30, 14:00~17:00


  • Ankara'ya başvuracaklar için de buraya adresi iletişim bilgilerini bırakıyorum.


Kore Büyükelçiliği (Ankara)
1. Adres: Alacam Sok No. 5, Cinnah Caddesi, Cankaya, Ankara 06690, Turkey
2. Tel : +90-312-468-4822
3. Fax : +90-312-468- 2279
4. E-mail : turkey@mofa.go.kr
5. Acil tel: +90-533-203-6535

----

Mailden randevu almak için aşağıdaki taslaktan yararlandım.

Başlık örneği: (Vize Randevu Talebi) D-2 Vize, 6 Ay
E-posta örneği:
ad-soyad:
uyruk:
pasaport numarası:
Telefon ve e-mail adresi:

Değişim öğrencisi olarak Inha Üniversitesi'nde öğrenim göreceğimi ve 6 aylık vize talebinde bulunmak istediğimi ve randevu almak istediğim tarihi yazdım
Bana istediğim tarihte saat belirleyip randevu talebimin oluştuğuna dair geri dönüş yaptılar. Şimdi geriye o gün o saatte orada olmak kaldıı ve bir de tabii olmazsa olmaz evraklaarrr :)



D-2 vizesi için gerekli belgeler
  • Vize başvuru formu
  • Güncel fotoğraf
  • Pasaport aslı ve fotokopisi
  • Daimi ikametgah belgesinin (çalışma izni veya öğrenim izin belgesi) aslı ve fotokopisi
  • Vize harcı
  • Kabul belgesi
  • Maddi durumun yeterliliğine dair bir belge 
  • Transkript



Mail yoluyla randevumuzu aldık, bu belgeleri hazırlayıp randevu gün ve saatimizde orada olabiliriz artıkkk...Derkeeenn... İnternet sitesinde birden fazla başvuru evrağı olduğunu fark ettik ve konsolosluğa tekrar mail attım. Mailde konsolosluğa geldiğimizde başvuru formunu verebileceklerini ve orada doldurabileceğimi söylediler. Bu nedenle başvuru formu hariç diğer tüm belgelerimi hazırlayıp bu hafta konsolosluğa gideceğim. Umarım bir aksilik çıkmadan hallolur :)

Bu arada D-2 vize harcı 60 USD bunu da giderken yanımızda götürüp elden teslim edebiliyoruz. Vize başvurusunda bulunacaklara kolay gelsin. Elimden geldiğince özet şekilde tam olarak gerekli şeyleri yazmaya çalıştım. Çünkü bunları araştırırken düzenli bir yazı bulamadım ve sayfalar arasında kayboldum diyebilirim. Umarım sizin için faydalı bir yazı olmuştur. Hoşça kalın.. :)






Yorumlar

  1. Bilgilendirme için çok teşekkürler^^ Umarım coronavirüs yüzünden tüm bu çabaların boşa gitmemiştir de en verimli şekilde oradaki eğitim sürecini geçirirsin :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederimm :) Coronaya rağmen Kore'ye gelmeyi başardım fakat coronanın etkileri hala devam etmekte maalesef :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

TOPIK SEVİYELERİ

TOPIK SINAV BAŞVURUSU

KORE'DE DEĞİŞİM ÖĞRENCİSİ OLMAK İÇİN KORECE GEREKLİ Mİ?