KORE'YE GELDİİMM !!! CORONA 19

Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkan Corona 19 her yer gibi Kore'yi de oldukça etkiledi. Wuhan karantinaya alınmadan önce çok sayıda insan Kore'ye geçmişti. Kore' de virüs bulaşan insan sayısı bir süre 80'lerde stabil kaldıktan sonra uçağıma 2 gün kala bir anda 200'e ulaştı. Ertesi gün 600, sonra 800,..

Derken 24.02 günü uçuşlar iptal olur mu diye oldukça beklenti içinde olsam da böyle bir durum gerçekleşmedi ve 10 saatlik uçak yolculuğum başladı. Asiana Airlines ile geldim.  Gelmeden önce telefonla gidişte yemeklerin helal olduğunu söylemelerine rağmen hostesler bu konuda hiç tatmin edici konuşmadığı için yemekleri yiyemedim. Bu konuda riske giremedik. Akşam yemeğinden sonra ışıklar kapandı ve herkes uyumaya başladı. Kahvaltıda tavuk ve omlet seçeneği sundular. Yine tavuktan emin olamayınca omleti seçtim ve bana içinde domuz eti var dedi. Ahh.. Saçma bir kahvaltının ardından sonunda Incheon'a ulaştık.  Havaalanına inerken yağmur yağdığını görünce şemsiyem unuttuğumu da farketmiş oldum bu vesileyle.

09.30 'da uçağımız indi ve pasaport kontrolü, bagaj alma derken saat 10'u buldu.Üniversite servisi 12.00 'da bizi almaya geleceği için bekleme bölümünde saatin gelmesini bekledik. Beklerken birkaç yabancı öğrencilerle karşılaştık fakat maskeyle sosyalleşmek gerçekten çok zor. İnsanların yüzünü görmeden, mimiklerini görmeden iletişim kurmak gerçekten çok zor. Maskenin bana yaşattığı en büyük zorluk bu, ikincisi ise maskeyle beraber gözlük takmak ve o gözlüklerin sürekli buğulanması... Şuan hangisi daha kötü karar veremedim. :)

International Service Office'den bizi almaya geldiler ve şemsiye almamız için 10 dk verdiler fakat bu kadar yükle şemsiye taşımamız imkansız olduğu için almadık. Servis yarım saatlik yolun ardından yurt sokağının başında bıraktı. yaklaşık 40 kg'lık yüküm ve ben o yokuş yoldan yurda ulaşmamız bir asır sürmüş olabillir.

㈜무영건축 | Inha University 2nd Dormitory & Guest House - Inha ...

Yurda geldiğimizde önce ateşimizi ölçtüler, daha sonra birkaç evrak işlerini hallettikten sonra anahtarlarımızı alıp odaya çıktık. Türkiye'den beraber geldiğim arkadaşımla aynı odaya denk geldik. Biraz dinlendikten sonra yastık, battaniye vs almak için görevlilerin tarif etmesiyle Homeplus'a geldik ve alışverişimizi buradan yaptık.

Eğer sizde buraya değişim öğrencisi olarak gelecekseniz size tavsiyem çarşaf ve getirebiliyorsanız bir pike/ polar battaniye nasıl isterseniz onları getirmeniz yardımcı olacaktır. Eğer yorgan isterseniz de 30k won'dan fiyatları başlıyor. Ama genel olarak yurt sıcak olduğu için battaniye yeterli olacaktır. Fakat bazen ısıtmanın kapalı olduğu soğuk günlerde bazen yeterli gelmeyebilir.

Buraya geleli 2 ayı çoktan geçti bile...  Şimdilik bu yazımı burada bitirip yapmam gereken projelere döneceğim. Hoşçakalınn :)