KORECEYİ NASIL ÖĞRENDİM

KORECEYİ NASIL ÖĞRENDİM?


  •  Merhaba arkadaşlar, bugünkü yazımda sizlere Koreceyi nasıl öğrendiğimi anlatmak istiyorum. 


Korece öğrenmeye yaklaşık 2 yıl önce başladım. Daha öncesinde kendim Korece öğrenmeye çalışmış ve sadece harfleri öğrenerek bırakmıştım. Tek başıma sürekliliği sağlayamadığım için öğrenemedim ama bu durum kişiden kişiye değişir tabi ki. Ben kursa giderek eğitim almayı bu gibi konularda daha çok tercih ediyorum. 

Koreceyi de İzmit/Kocaeli'de bulunan KO-MEK belediye kurslarında ücretsiz bir şekilde öğrenmeye başladım. İleri seviye kursları genelde açılmasa da siz de eğer bulunduğunuz ilde Korece varsa özellikle başlangıç için bu kursları değerlendirebilirsiniz. 
Korece kursuna gelenler kız ağırlıklı olsa da Kore firmalarında çalışan kişiler de kendilerini geliştirmek için bu kursları tercih ediyorlardı. Kursa gitmek Korece öğrenmenin yanı sıra güzel arkadaşlıklar edinmemi de sağladı. İnsanlar Korece kursuna gitmemi garipseyip sorgulasalar da ben kesinlikle pişman değilim. Benim için güzel bir deneyim oldu. Hayatımda bazı yeniliklere de vesile olup, bazı tercihlerimin yönünü etkiledi. Henüz öğrenci olsam da çalışmak için öncelikle Kore firmalarını tercih etmeye başladım.

            s göksel türközü 1 ile ilgili görsel sonucu

Korece kursunun A1,A2 ve B1 kurlarını tamamladım. Başlangıçta S.Göksel Türközü 'nün Korece 1 kitabını kullandık. Daha sonrasında ek kaynak kullanmadık. Fakat öğretmenimizin öğrenciyken kullandığı notlardan da yararlandık eğitim sürecinde. Korecede çok fazla ek var. Ama dil yapısı Türkçeye benzediği için mantığını kavramak da ben diğer diller kadar zorlanmadım. Korece zor bir dil ama ilgim olduğu için zevk alarak öğrendim. Bunda öğretmenimizin de katkısı büyük. İngilizce gibi sürekli tekrara düşme durumu olmadı. Çok fazla ek olduğu için özellikle A2 kurundan itibaren eklere ağırlık vermeye başladık. B1 kurunda da yeni ekler öğrendik ve konuşma çalışmalarına ağırlık verdik.

Korece öğrenmek için Türkçe çok fazla kaynak bulunmasa da İngilizce kaynaklar mevcut. Eğer İngilizceniz çok kötü değilse bunları değerlendirebilirsiniz. :) İngilizce kaynak kullanmanın bir avantajı da Korece öğrenirken aynı zamanda İngilizce seviyenizi koruyabilir veya geliştirebilirsiniz. :)

Görüşmek Üzeree... :)





Yorumlar

  1. Acaba bu 3 kuru ne kadar surede tamamladınız ? Topic sınavı için bu 3 kur yeterli oluyor mu ?

    YanıtlaSil
  2. 2 senede bitirdim. Sizin çalışmanıza bağlı ama çoğu arkadaşım Topik 1 ve Topik 2 sınavına girdi. Eğer süreç sizin için verimli geçtiyse Topik 2 sınavını da geçebilirsiniz belki ama sınava yönelik de ekstra çalışmalar yapmak gerekiyor ders harici :)

    YanıtlaSil
  3. merhabalar, acaba göksel hocanın bu kitabı kaçıncı seviyeye kadar ilerletir korecemizi? sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

TOPIK SEVİYELERİ

TOPIK SINAV BAŞVURUSU

KORE'DE DEĞİŞİM ÖĞRENCİSİ OLMAK İÇİN KORECE GEREKLİ Mİ?